Fula Fula Ord 2- Fula Fula Ord Harder With A Smell Of Arraks - This Time It´s Personal

Humor, överblivet och efterblivet.

Åldersgräns 18 är. Respektera detta, tack!

söndag 17 februari 2008

Inlägget snott från Ful-T K Johansson! Där fick han! Ostfralla!

Fula Fula Ord 2 har lyckats komma över författaren Marcus Birros personliga dagbok. Här publicerar vi hans texter från julhelgen:

24 december 2006: God jävla fitt-jul! Jag hatar julgranskulor! Gå och dö alla som köper julklappar! Jag hatar er!

25 december 2006: Fredrik Reinfeldt är ett svin! Min granne är en subba! Var är den förbannade jävla skitsnön?! Fan!

26 december 2006: SVT är jävla idioter! Förbannade inkompetenta as! Fan vad jag hatar er! Fan! FAN!

27 december 2006: Aftonbladet är bajs! Jag hatar Aftonbladet! Idag är jag förbannad! Och snart kommer det väl börja snöa och bli svinkallt! Jävla skit!

28 december 2006: Kikki Danielsson är en jävla fitta, gå och dö! Jävla helvetes skit!

29 december 2006 : Fan, jävla kuk! Sverige suger! Jag hatar min blomkruka idag! Den BLÅ! Helvete! Satans bajskorvar flyter i Jehovas Vittnens dopskål!!!
Som ni märker är Ful-T:s humor näppeligen utvecklad. Det rör sig genomgående om sk "underlivshumor" och den enda egentliga poängen är att Birro framställs som bitter och använder svordomar. Det här skulle kunna vara kul, men det är det inte. Svordomarna gör att den kontrastverkan som hade behövts för att framhäva poängen helt och hållet uteblir. Johanssons humor får härav en efterklang av uteblivenhet.

Dagens låt är I Drove All JÄVLA Night av Celine Flat-Dion.

Inga kommentarer: