Fula Fula Ord 2- Fula Fula Ord Harder With A Smell Of Arraks - This Time It´s Personal

Humor, överblivet och efterblivet.

Åldersgräns 18 är. Respektera detta, tack!

måndag 15 september 2008

Noas borttappade dagbok, del ett


Det har länge cirkulerat rykten om Noas (Noaks, Noahs - kärt barn har många namn) anteckningsbok från Arken. Men vi vet alla vad fukt gör med papper. Något oväntat har boken nu dykt upp - under baksätet i en Opel Vectra! Vi börjar från början.

Dag 1: Girafferna i våningssängar? Vems idé var det egentligen? Smart, lingon. Vattnet stiger fortfarande. Jag hade förvisso väntat mig en syndaflod, men jag visste inte riktigt vad det var för något. Hur skulle jag veta det? Det är ju den första, ju! Guds definition av en syndaflod verkar vara en jäkla massa vatten och en trång jäkla båt med en jäääkla massa djur ombord. Det luktar apa i stora sovsalen. Och gris. Och pingvin. Och skunk. Och bäver (höhö-höhö). Nåja. Men efter bara en vecka stinker det verkligen.

Bespisningen har i alla fall gott bra. Än så länge har vi bara hunnit med frukost, men klockan är redan halv ett och jag hoppas att lunchen är klar snart. Jag satte Lemek som ansvarig (pappa alltså, för dem av er som saknar allmänbildning). Han är känd för sin blåbärspaj och borde kunna fixa det här. I alla fall. Allt väl än så länge. Bortsett från vädret då. Bilden tecknades av Jafet. Man kan inte låta bli att undra vad man gjort för fel som fader när man ser den. Grabbhalvan har ju ingen känsla för perspektiv. Måste förresten snacka allvar med elefanterna! De idioterna dansade i morse på undre däck och nu är jag orolig för läckage. Gud har sagt att det ska regna fyrtio dagar och fyrtio nätter. Vi kan inte slita ut båten redan. Varför bad Gud mig gå in i båten en vecka innan syndafloden? Bara för att jävlas, tror jag. Trots de 150 meterna är det ganska trångt.

Vad tycks förresten om den här listan. Det ska föreställa en närvarolista:

  • Rena fyrfotadjur (Sju par av varje, hane och hona),
  • Orena djur (ett par, hane och hona, av varje art),
  • Himlens fåglar (ett par av varje, hane och hona),
  • Alla andra djur med vingar (Sju par?)
Säger inte mycket va? Men nu är maten klar. Luktar gott.Höres.

Dagens låt är I Drove All Night av Celine Dion.


Inga kommentarer: