Fula Fula Ord 2- Fula Fula Ord Harder With A Smell Of Arraks - This Time It´s Personal

Humor, överblivet och efterblivet.

Åldersgräns 18 är. Respektera detta, tack!

tisdag 16 september 2008

Noas borttappade dagbok, del tre


Eftersom boken var sliten när den hittades blir det vissa dagar svårt att se vad som antecknats. Dag tre är en sådan dag.

Dag 3: Fortsatt regn. Vann rundpingisen mot kamelerna igår. Lite oväntat eftersom jag hade ont i ryggen av allt bärande. Det äldsta lejonet vägrar promt gå för egen maskin och kallar sig Lejonkungen. Och den jäklen vägde 230 kg vid invägningen. Stryk ska han ha. Börjar förresten fundera på en sak till. Hur hade Gud tänkt med olika raser av människor? Det finns inga svarta eller ostasiater ombord, bara jag och min familj (och jag som gillar friterat så mycket). Vi är förstås blonda och blåögda, som alla från mellanöstern.

(Oläsligt parti)

Mina farhågor från igår har redan bekräftats. Herr och fru Leopard åt upp grisälgen (honan). Så det var slutet för den kanske mest grandiosa djurarten av dem alla. Måste försöka lösa det här innan rovdjuren äter upp alla djuren. För då blir det inget Nya Testamentet. Jesus vad tråkigt det skulle vara. Vem han nu är.

Funderar på att bygga ett paraply så man kan gå upp på däck. Min fru är snorig (pälsallergiker) och vill gärna ha lite frisk luft. Det kan man väl unna henne efter nattens föreställning. Mer om det en annan gång.

Att tänka på: Inte låta hyenorna och skrattmåsarna "sova" i samma sal. De lekte Djur I Hatt igår vid sängdags. Vilket jäkla oväsen!

Dagens låt är I Drove All Night av Celine Dion.

Inga kommentarer: