Fula Fula Ord 2- Fula Fula Ord Harder With A Smell Of Arraks - This Time It´s Personal

Humor, överblivet och efterblivet.

Åldersgräns 18 är. Respektera detta, tack!

tisdag 24 juni 2008

God dag, Jörn Blanerid dy som är sommarvärd på fredag!

Fråga: Vad ska ditt program på fredag handla om?
,
Svar: Jag ska prata om språkets vikt och vikten av språk. Jag ska prata om min gåva att frälsa människor. Jag ska roa. Få människor känner till min inneboende komiker. Jag är en av världens roligaste människor. Detta ska förmedlas på fredag.
,
Fråga: Ditt program sänds live och är alltså inte förinspelat. Hur förbereder du dig?
,
Svar: I dag har jag suttit på balkongen med utsikt över min äppelodling och vaxat min bringa med solens välsignelse. Under sändningen ska jag ha klädnypor i min vänstra testikelpung för att ta ställning mot män som slår sina kvinnor. Flera hundra kvinnor, kanske tusen, har redan mailat mig och tackat för detta.
,
Fråga: Vem tror du kommer lyssna på ditt program? Hur ser det genomsnittliga Jörn Blanerid-fanset ut?
,
Svar: Fans är ett så generaliserande ord, jag föredrar att kalla dem lärjungar och jag tar gärna rollen som Jesus. Mina lärjungar är smarta människor med fint hår. Det ser jag inte minst på mina föreläsningar runtom i landet. Ingen nu levande svensk författare har föreläst för så många människor som jag.
,
Fråga: Vilken musik ska du spela?
,
Svar: Det är en hemlighet och ska så till programmets premiär förbli. Men musiken kommer främst från kärleken i mitt hjärta. Hjärtslag är den vackraste musiken som finns. Och Erik Satie. Kanske blir det något av Nickelback också. Jag gillar det subtila i deras konstnärliga uttryck, de zoner där de stora frågorna i livet helt plötsligt får enkla svar, molnen spricker och solen tittar fram. De är den musikaliska motsvarigheten till min prosa. Önska mig lycka till, det förtjänar jag.
,
Dagens låt är I Drove All Night av Celine Dion.

Inga kommentarer: