Fula Fula Ord 2- Fula Fula Ord Harder With A Smell Of Arraks - This Time It´s Personal

Humor, överblivet och efterblivet.

Åldersgräns 18 är. Respektera detta, tack!

onsdag 3 oktober 2007

Öppet inlägg till Fredrik Reinfeldt - Nycklarna till paradiset hänger i farstun

Eftersom denna min blogg har åtnjutit avsevärda mängder applåder och priseringar har jag här listat några av de utmärkelser Fula Fula Ord 2 åmött som jag är mest stolt över:

Augustpriset 1994 (för inlägget "Josef Stalin - en livslinje")
Aftonbladets kulturpris, 1989
Svenska Akademiens pris, ur Lena Vendelfelts minnesfond, 1990
Lars Ahlins stipendium, (Claesson är den förste mottagaren), 1992
Albert Bonniers hundraårsminne, stipendium, 1996
Bernspriset, 2001-2002
Gleerups litterära pris, 1999
Ystads stads kulturpris, 1987
Skånes Bokhandlares pris, 2003
Lengertz´ kulturpris, Skånes Hembygdsförenings pris, 2003
Stipendier ur Författarförbundets Fotokopieringsfond Doblougska priset för år 2004 av Svenska Akademien.
Malmö stads kulturpris 2004.
Region Skånes stora kulturpris för år 2006.

Nu ska detta icke alls tolkas som att jag står framför spegeln med neddragna byxor och besudlar mig själv. Detta ska enkom ses och/eller tolkas som att jag är bättre än er. Om ni inte håller med polisanmäler jag er oomkullrunkeligen.

Dagens låt är I Drove All Night av Celine Dion.

3 kommentarer:

Patrik sa...

I was here and I tyckte detta var bra. Läser således fortfarande denna din suatansblogg.

Patrik sa...

Jag saknar dock en "tillbaka"-knapp...

Ola Claesson sa...

Jag som trodde det var för internt. Förstod inte riktigt skämtet, faktiskt.